Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Galeria

Wakacje Z Biblioteką 2016: 11- 15 lipca 2016

W pierwszym etapie zajęć „Wakacje z Biblioteką” zwiedziliśmy Francję, Czechy, Włochy, Grecję i Japonii. Z czym kojarzy się nam każdy z tych krajów, tego dowiedzieliśmy się m.in. z książki Grzegorza Strzebońskiego”Co warto wiedzieć o krajach, czyli Francja elegancja”. Na zajęciach czytaliśmy także baśnie, uczyliśmy się tańczyć kankana, czeską polkę, zorbę oraz bawiliśmy się w gry i zabawy charakterystyczne dla danego państwa. Z wielką radością dzieci brały udział w zajęciach plastycznych, na których powstały małe, ale wyjątkowe dzieła.W dniu czeskim, 12 lipca, gościliśmy legnickiego przewodnika PTTK - Edwarda Wiśniewskiego, który opowiedział o historii naszych sąsiadów, a także przekazał dzieciom wiele ciekawostek dotyczących codziennego życia Czechów.

2016-07-22 13:28

Biblioteczna Akademia Malucha: "Wakacyjna podróż": 29.06.2016

Wakacje to magiczny czas. Żeby dzieciom lepiej to wytłumaczyć wyruszyliśmy naszym niezwykłym, wakacyjnym pociągiem nad morze, w góry, odwiedziliśmy warszawską syrenkę i wawelskiego smoka. Po drodze dzieci dowiedziały się, jak należy zachować się na górskim szlaku i co zabrać do plecaka oraz jak bezpiecznie spędzać czas nad morzem. Góry i morze zagościły w przepięknych i kolorowych pracach plastycznych, które wspólnie wykonały dzieci wraz z rodzicami. Gdy dojechaliśmy pociągiem do ostatniej stacji, nasi najmłodsi czytelnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy i książeczki.

2016-07-14 10:54

Biblioteczna Akademia Malucha: "Bajki z wiejskiego podwórka: Kwoka co sie zowie": 25.05.2016

Tym razem, w Bibliotecznej Akademii Malucha, wybraliśmy się z mamą kwoką do pobliskiego lasu po robaki. Po wysłuchaniu bajki „Kwoka co się zowie” dzieci z wielkim przejęciem opowiadały, co się wydarzyło w lesie. Potem mali uczestnicy zajęć bardzo uważnie słuchali i odgadywali odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka, które pojawiły się w naszej bibliotece. Z radością i z zaangażowaniem uczestniczyli w zabawach: m.in. „Taniec kurcząt w skorupkach”, „Karuzela”, „Miała baba koguta”, „Konik”. Spotkanie zakończyliśmy wspólną pracą plastyczną „Wiejska zagroda” oraz tańcem „Pan McDonald farmę miał”.

2016-06-07 09:30

Bajki bez barier: "Bursztyn": 20.05.2016, 24.05.2016

Na ostatnich zajęciach z cyklu „Bajki bez barier” dzieci poznały Karolinę, która przeprowadziła się znad morza do innego miasta. Nowa szkoła, nowe otoczenie i sytuacje trochę ją przerażają, i wtedy spotyka Alę. Ta dziewczynka jest inna, jest niewidoma. Alicja wprowadza Karolinę w swój wyjątkowy świat i pokazuje jej, że jest szczęśliwa i że świat można także „widzieć” innymi zmysłami niż wzrok. Na spotkaniu dzieci poznały, oprócz treści książki Aleksandry Chmielewskiej „Bursztyn”, także alfabet Braila i wykonywały dla Ali pozdrowienia z wypukłymi serduszkami i kwiatami. W trakcie zabaw rozpoznawały różne przedmioty za pomocą dotyku oraz w parach ćwiczyły prowadzenie słowem osoby z zasłoniętymi oczami.

2016-06-02 11:59

Zajęcia czytelnicze "W bibliotece nie ma nudnych dni": 09 - 11.05.2016

XIII Ogólnopolski Tydzień Bibliotek. Zajęcia dla uczniów SP nr 3, przygotowane na podstawie książki „Nie ma nudnych dni” Renaty Piątkowskiej. Dzieci słuchały opowiadań i poznawały bohaterów tej opowieści. Ciekawe i śmieszne przygody Maćka i Oliwki wprowadzały słuchaczy w dobry nastrój, co twórczo owocowało w dalszej części zajęć. Dzieci bowiem nie tylko słuchały, ale także ilustrowały czytane opowiadania i brały udział w zabawach z akcentem muzycznym.